به وب لاگ من خوش آمدید حتما نظرات خود را مرقوم بفرمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زمستان 1383 - کامپیوتر
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: ا چهارشنبه 83 اسفند 5   ساعت 5:5 عصر

دوستان در این مقاله قصد دارم طریقه انداختن یک عکس زمینه برای وبلاگ شما را توضیح بدهم.

خب همانطور که میدونید شما وقتی از جایی (سروری) وبلاگ میگیرید خود سایت برای شما یک قالب پیش فرض طراحی می کنه و در سایتتون قرار میده... من در این مقاله بدلیل اینکه اکثر دوستان از سایت پرشیان بلاگ ،  وبلاگ دارند مبنای آموزش رو بر روی این سایت قرار می دهم ، بقیه وبلاگها هم از همین قانون پیروی می کنند که با کمی تفاوت این نکاتی که در این آموزش گفته می شود ، در آنها هم وجود دارد.

اکثر سایتهای وبلاگی (یا میشه گفت تمام اونا) وقتی میخوان متنها رو در صفحه بچینند از دستور Table یا DIV استفاده می کنند تا بتونند متن خودشون رو پاراگراف بندی و منظم کنند.

مثلا در سایت پرشیان بلاگ از دستور DIV استفاده شده است. کافی است شما برای این DIV یک Background قرار بدین ... من این کار رو بصورت مثلای (و بر مبنای حالت Default پرشیان بلاگ) توضیح میدم:

به قسمت ویرایش قالب در قسمت مدیریت وبلاگ بروید.

در اونجا سورس قالب نمایشی شما در جعبه ای در سمت چپ نمایش داده میشود. خب.. اگر دقت کنید می بینید که این سایت برای تمامی قسمتهای خود از تنظیمات Style استفاده کرده است تا در هنگام تغییر رنگها و دیگر چیزها برای کاربر این کار ساده و راحت باشد.

حالا در بین تگهای <Style> استایل postsBox رو پیدا کنید.

این استایل مربوط به تنظیمات رنگ زمینه  و دیگر چیزهای مربوط به نمایش مطالب شماست. حالا برای اینکه بگویید برای این استایل عکس زمینه ای هم در نظر بگیره کافیه خط زیر رو بعد از اونجایی که نوشته Direction: rtl; ‌وارد کنید:

background-image: url("ادرس عکس شما");

بجای آدرس عکس شما باید مسیر عکستون رو وارد کنید به مثال زیر توجه کنید :

background-image: url("http://www.majidonline.com/Images/Back.gif");

حالا شکل کل استایل رو می بینید :

.postsBox {
border: black 1px solid; background-color: #800000; direction: rtl; background-image: url("http://www.majidonline.com/Images/Back.gif");
}

خب این از طریقه قرار دادن عکس زمینه... البته گفتم این به عنوان یک مثال بود شما میتونید برای قسمتهای دیگر سایتتون هم عکس زمینه قرار بدین.... البته شاید هم قالب default شما با این مثالی که من گفتم (از نظر اسم استایل) مطابقت نداشته باشه ولی اصول کار همین است...

شما همچنین میتونید کارهای دیگه ای هم بر روی این استایل انجام بدین مثلا متن خودتون رو Justify کنید یا مثلا رنگ بوردر رو تغییر بدین و ...

حال اگر بخواین برای کل صفحه عکس زمینه ای در نظر بگیرید کافیه استایل Body‌را پیدا کنید و مانند مراحل قبلی عمل کنید یعنی در آخر خط اون کدی رو که قبلا گفتم رو وارد کنید .. به مثال زیر توجه کنید:

body {
color: black; background: #666696; margin: 10px; font-family: tahoma, times new roman, sans-serif; background-image: url("http://www.majidonline.com/Images/Back.gif") ;
}

با این کار برای کل صفحه عکس را که وارد کرده اید نمایش داده می شود.

پس در کل، در این مقاله متوجه شدید که چگونه برای قسمتهای مختلف وبلاگ خود عکس زمینه قرار بدید... فقط تنها کاری که باید بکنید این هستش که برای استایلی که در قالب سایتتون هستش یک عکس زمینه معرفی کنید و اکثر استایلها هم این امکان رو دارند حتی برای متنهای خودتون میتونید عکس زمینه یا یک رنگ خاصی رو انتخاب کنید!!

آها درمورد عکسهاتون هم بگم شما میتونید در سایت www.netfirms.com عضو بشید و عکسهاتون رو در اونجا قرار بدین و بعد لینک بدین به اونجا.... چون اکثر سایتهایی که بصورت مجانی فضا و آدرس میدن این امکان رو از کاربر می گیرند که بشه از خارج از سایتشون لینک  به اون سایت بدین...


نظرات شما ()

نویسنده: ا چهارشنبه 83 اسفند 5   ساعت 4:48 عصر

چگونه می توان انیمیشنها و فایلهای Flash‌ را از اینترنت ذخیره کرد؟!

برای این کار می توانید از برنامه های مختلف Flash Capture استفاده کنید ولی یک راه ساده تر برای این کار وجود دارد.

فرض کنید شما به یک سایت که حاوی انیمیشن Flash‌است رفته اید. پس از مشاهده فلش و پس از تکمیل شدن Load فایل فلش به منوی Tools رفته و سپس گزینه Internet Options‌ را انتخاب کنید. در قسمت Temporary Internet Files گزینه Setting را انتخاب کنید. در پایین پنجره گرینه ای به نام View Files وجود دارد، بر روی آن کلیک کنید تا لیست فایلها نمایان شود. در این لیست به دنبال فایلهایی باشید که از نوع Shockwave Flash Object می باشند. برای راحتی کار خودتان می توانید فایلها را بر اساس نوع مرتب نمایید. بعد از آن فایل مورد نظر را انتخاب کنید و بعد آنرا به مکان دیگری کپی کنید.


نظرات شما ()


فهرست
62802 :بازدیدکنندگان
5 :بازدیدکنندگان امروز
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
زمستان 1383 - کامپیوتر
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!



لینک دوستان
ابر های همه عالم شب و روز در دلم میگریند

بایگانی نوشته ها
اولین آرشیو
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383
پاییز 1383
اشتراک