به وب لاگ من خوش آمدید حتما نظرات خود را مرقوم بفرمایید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تابستان 1384 - کامپیوتر
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: ا چهارشنبه 84 مرداد 5   ساعت 10:15 صبح

منبع از www.pcword.com


Bluetooth 1. چیست؟ بلوتوس ابتدا در آمریکا مورد توجه قرار نگرفت ولی بتدریج متداول شد،بلوتوس در نوت بوک ها و PDA مخصوص در تلفن های همراه این امکان را می دهد که بدون سیم حجم کوچکی از اطلاعات را در فاصله کوتاهی رد و بدل کند، بلوتوس در حال رقابت با یک تکنولوژی بیسیم جدید به اسم Ultra widedand یا Uwb است،که Data را با سرعت 980 مگابایت حمل می کند در حالی که بلوتوس سرعتی با 721 کیلو بایت در ثانیه دارد.

2. چه کسی Bluetooth تلفن شما را کنترل می کند؟
محققان روش جدیدی را ابداء کردند که می تواند به مبایل شما حمله کنند حتی اگر نرم افزارهای امنیتی مبایل شما روشن باشد.اجرای این تکنیک شبیه تکنیکی هست که سال پیش توسط یک شرکت امنیتی به نام oil white house توزیع شد. این تکنیک به attacker اجازه می دهد که به بلتوس یک تلفن وصل شود و بدون اجازه خواستن در هنگامی که ارتباط برقرار می شود حمله کننده می تواندتلفن شما را هدف قرار دهد و به اطلاعات مبایل شما دسترسی داشته باشد و حتی اگر شخص مبایل خودش را به یک Device دیگر وصل کند شخص حمله کننده بر اطلاعات رد و بدل شده کنترل کامل خواهد داشت. روش اصلی و معمول برای وصل شدن به یک Device از حمله کننده استفاده از یک Pin که می خواهد که باعث زوج شدن دو دستگاه شود، می باشد. روش های قبلی مدتی طول می کشد که حمله کننده بتواند Device pin هدف را پیدا کند که این زمان بسته به تعداد کراکتری که شخص به عنوان Pin تعیین کرده متغیر است. ولی روش جدید اجرا شده فقط 6 % تا 3 % ثانیه برای 4 تا digit طول می کشد.

3- while house به دارندگان تلفن همراه توصیه می کند یک چیت با حداکثر تعداد کراکتر انتخاب کنند مثلا بر اساس این روش جدید یک pin 6 رقمی که فقط 10 ثانیه برای حمله کننده زمان طول می کشد که آن را crack کند ولی یک 10 رقمی شاید یک هفته طول بکشد تا بشه ان را پیدا کرد. ولی شاید بعضی از تلفن ها اجازه انتخاب بیشتر از 4 رقم را به user ندهند.


نظرات شما ()

نویسنده: ا یکشنبه 84 مرداد 2   ساعت 9:27 صبح

برای این کار بر روی نام فردی که می خواهید بفهمید Invisible آمده یا نه، کلیک راست کنید و از سندی که ظاهر شده گزینه ی Invite Conference را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید، در این صورت چهار حالت ممکن است رخ دهد:

1. کاربر مورد نظر حضور ندارد، پس پیغامی به صورت زیر ظاهر می شود:
None if the Users in the invite list are available t.join the conference.Please try at a later time
2.کاربر در اینترنت حضور دارد ولی دعوت شما را رد می کند سپس در کادر پنجره ی کنفرانسش پیغامی مبنی بر اینکه من دعوت شما را رد می کنم ظاهر می شود! خوب پس کاربر حضور داشته که توانسته دعوت شما را رد کند.
3.کاربر به دعوتی که شما برای کنفرانس برای او فرستاده اید پاسخ مثبت می دهد، پر واضح است که او حضور دارد و شما می توانید نام او را در پنجره کنفرانس ببینید.
4.هیچ پیغامی وارد نمی شود! این کاربر دست شما را خوانده و به پیغامی که حاوی پرسش مبنی بر دعوت شما به کنفرانس است پاسخ نمی دهد تا لو نرود. پس نتیجه می گیریم که کاربر حضور دارد. در نتیجه فقط هنگامی که واقعا کاربر حضور ندارد حالت اول رخ می دهد، در بقیه حالات حتما کاربر حضور دارد شک نکنید.

 


نظرات شما ()


فهرست
62804 :بازدیدکنندگان
7 :بازدیدکنندگان امروز
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب
یــــاهـو
تابستان 1384 - کامپیوتر
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!



لینک دوستان
ابر های همه عالم شب و روز در دلم میگریند

بایگانی نوشته ها
اولین آرشیو
تابستان 1384
بهار 1384
زمستان 1383
پاییز 1383
اشتراک